Kiezen om God prioriteit te geven

Vind jij het ook lastig om dagelijks tijd te hebben met God? Dan ben je niet de enige. De laatste dagen zie ik weer meerdere initiatieven voorbijkomen, die je kunnen helpen in die dagelijkse tijd met God, zoals “Wake Me Up” van Move. Elke ochtend een appje ontvangen om je te helpen. Tegelijk zijn er ook velen die kunnen getuigen hoe fijn en goed het is om dagelijks een moment met God te hebben.  

Afgelopen dagen zijn we als medewerkers van StudentLife twee dagen bij elkaar geweest. We hebben tijd genomen om samen te bidden, en om samen de Bijbel open te doen. We hebben een stukje het leven van Mozes bestudeerd. Wat zal hij het druk hebben gehad, toen hij een heel volk mocht leiden in de woestijn. En misschien was hij wel zo druk, dat hij bijna geen tijd meer had om dagelijks ook een moment met God te hebben. Hij heeft geen beschikking gehad over een hulpmiddel zoals “Wake Me Up”. Maar gelukkig had hij wel een schoonvader. En die gaf hem een wijs advies.  

En Jetro zei: Ik zal je een goede raad geven en moge God je dan ter zijde staan. Jij moet het volk bij God vertegenwoordigen.

Exodus 18:19

Heb jij wijze mensen om je heen? Mensen die je helpen om goede keuzes te maken. En hopelijk zijn dat mensen zoals Jetro. Zijn advies aan Mozes was: “Je moet kiezen om God prioriteit te geven, en niet te veel je laten meeslepen door de drukte van alle dag. Maak aanpassingen in je leven zodat jij ook echt die tijd met God hebt. Begin ermee dat eerst in te vullen, en dan de rest.”   

Ik geloof dat jij en ik dat ook moeten doen. Als je daar bijvoorbeeld “Wake Me Up” voor nodig hebt, maak daar gebruik van. Maar nog mooier, groei in je dagelijkse omgang met God zodat je zoiets niet meer nodig hebt. Dat gaan de studenten om je heen merken! Dat is wat studenten om je heen nodig hebben! 

Meer inspiratie

Blog

He lives in you

Heb je er wel eens over nagedacht hoe het zou zijn geweest om één van Jezus’ leerlingen te zijn? Probeer je in te denken: drie jaar lang trek je met

Lees verder »
Blog

Een universele boodschap

De boodschap van de Bijbel is dat God alle volken op het oog heeft. Dat alles en iedereen omvattende karakter van het evangelie van Jezus Christus komt bij de evangelist

Lees verder »
Blog

Wie zeggen jullie dat ik ben?

De vraag naar wie Jezus is, wordt geregeld gesteld tijdens gesprekken met studenten. Bij het gespreksspel ‘Perspective’, heb je bij deze vraag de keuze uit vijf verschillende antwoorden, namelijk Jezus

Lees verder »
Blog

Herstellers

In zijn boek ‘Herstellers’ beschrijft Gabe Lyons drie globale groepen christenen.   – De Diehards gaan volop voor het evangelie en bewegen vooral binnen de christelijke bubbels.  – De Mengers willen niet

Lees verder »